Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


torsdag 13 oktober 2011

A nice cup of ...

Bild tagen på google bilder/kakbuffe

Godmorgon alla goa bloggisar!


Min förkyldning vill inte ge med sig så idag kurerar jag mig med honungste. Skulle varit i Göteborg på föreläsning både igår och idag men får vackert vara hemma och vila...


Idag kommer svärfar och svärmor hit. Svärfar ska hjälpa gubben med taket för nu när det regnade och blåste så häromdagen såg vi att det regnade in i tvrummet. Till saken är att förra ägaren sa att det var åtgärdat...Jag verkligen hatar när sådant här strular...tiger och betalar själva och känner oss lurade. Allt för att slippa konflikter. Men tyvärr pågår konflikten sen inom en själv istället..låter kanske så här:


varför vågar jag inte stå upp för mig själv? Vad är det värsta som kan hända om jag kontaktar mäklaren? Är jag ett dumhuvud? Är jag värdelös som inte kan alla saker? jag måste vara stark och säga min åsikt....men jag är ju liten och feg...vad kommer detta kosta? Äh, vi ska ju ändå byta tak inom närmsta åren....skitsamma det är ju bara vatten...f-n tänk om det regnat in länge och är fukt i väggarna...h-vete....äsch det torkar upp, skit i och bråka...bråka för f-n!!!! Se till att få pengar tillbaka för att de lurat er...finns ju fler saker som inte fungerat fast de sa att de var ok..tvättmaskinen, vattenkopplingar etc...hum....hum...och bla bla bla....


Jag vet att man ska stå upp för sig själv och sina tankar och åsikter och att ärlighet alltid varar längst, men jag gillar verkligen inte att bli ovän med någon....svårt dilemma för mig! Men det går inte alltid att vara ja-sägare och jag övar verkligen på att säga nej och att vara "tillräckligt bra"...sakta men säkert....


Dagens ord blir:


Den vinner aldrig en vän som aldrig skaffat sig en fiende...


Ha en bra torsdag!

kramis semlan

12 kommentarer:

  1. Ring mäklaren och berätta, sen talar han om hur ni fortsätter. Takläcka är inget bra, det fick vi en höst också. Väggarna hade klarat sig bra, det blev bara i taket, men sånt kostar ju!
    Jag är alldeles för impulsiv, skulle ha ringt på stört. Bra och vara ett mellanting.
    Lycka till och krya på dig
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. God morgon !

    Hoppas att du blir frisk snart.
    Jag sa precis igår att med 6 personer i familjen och peppar peppar har vi inte haft förkylningar än ;)
    Men våran dotter var ju rejält sjuk här slutet på auguti så vi kanske har haft vårt.

    Det är ett ganska stort växthus.
    har bilvit rostig som vi gillar ;)
    En hylla ner till. Jag ska gå ut till förrådet och ska fota och lägga ut den på min blogg.

    Ha en bra dag trot förkylningen !

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  3. Öva på du .....men såklart att du ska ringa mäklaren,det behöver inte bli nån konflikt eller att bli ovän med någon för det.
    Vem vet förre ägaren kanske inte hade en aning om det.

    Krya på dej och lycka till :-)

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Krya på dig och hoppas att ni får det ordnat med taket!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Meeen vad kul att du gillar denna musikstil :)
    Då är det någon iaf som gillar när jag tipsar hihi.
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Hoppas du kryar på dig! Är själv hemma i förkylning men man får göra det bästa av sit. Vila! Tänkte bara säga att jag lägger till dig i min blogglista...bara så du vet=)
    Trevlig helg från Nettan

    SvaraRadera
  7. Det låter inte så bra med ett läckande tak. Tråkigt att man ska behöva hålla på med massa klagomål...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  8. Har ni ingen dolda fel försäkring? Annars ring mäklaren! Vet precis hur du känner dej är också smått konflikträdd. Men brukar alltid ångra mej i slutändan och förbanna min feghet./Christina

    SvaraRadera
  9. Hej Semlan!
    Tycker absolut ni ska ringa mäklaren om detta! Han eller hon vet säkert hur man ska gå vidare..

    Hoppas du får en trevlig helg och att förkylningen ger med sig´.

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Tråkigt med förkylning OCH läckande tak, jag tycker att du ska ringa mäklaren. Här i Finland är säljaren ansvarig 5 år efter husförsäljning för ev. fel som var vid sälj/köp tillfället. Hoppas ni får hjälp med läckaget! Krya på dig och ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Känner igen situationen, det blev dyrt för oss när vi bytte taktegel, taket var ruttet på framsidan där vi har utbyggnaden, kunde hävdat dolda fel, men den som vi köpte utav var oxå en god vän så det blev en jobbig situation så vi valde att vara snälla och betala...

    Jobbigt med långdragen förkylning, du får kurera dig i helgen, kram VIOLAN

    SvaraRadera
  12. vilken mysig & härlig blogg:)klart du ska ringa mäklaren,ni behöver hjälp!lycka till:))

    Jag kikar gärna in igen/jejje från norr

    SvaraRadera