Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


lördag 15 oktober 2011

spetsar och vackra necessärer....

Godmorgon alla goa bloggisar!





Idag ska jag berätta om en svaghet jag har och det är vackra nessecärer. Den som är överst på bild idag köpte jag på Hjärtat i ulricehamn och den kommer från Lisbeth Dahl, vilket för övrigt är ett favvomärke hos mig....




Neccesärerna här kommer från ACN. Titta på spännet som ser ut som en sko i silver...helt underbart. När de får in den på Presentriket kommer jag stå först i kön...ler...




Spetsar är en annan svaghet..älskar det skira vackra...Har massor av spets i olika modeller och bredder i en stor glasburk hemma...flera hundra meter säkert...använder det till att slå in paket med, smycka gardiner, lampskärmar eller hemmagjorda kort och etiketter mm mm. Kan inte få nog av spetsar och vackra band helt enkelt...så nu vet ni det...






Nu ska jag laga helgfrukost till familjen...kaffe,rostat bröd, ägg, bacon, ost och mamelad och juice......helgfrukosten är helig och tar man sig tiden att riktigt njuta så är det veckans höjdpunkt många gånger tycker jag....






Dagens ord blir:
Hungern är den bästa kryddan


Ha en go söndag!



kramisar semlan



19 kommentarer:

  1. Så söta necessärer. Hoppas du får en fin söndag, Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en bra svaghet, vackra necessärer kan man gott unna sig. Den du har är jättevacker och den du har planer på och köpa är lika fin den.
    Hoppas du får en fin solig söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så fin saker! Jag tycker också om Lisbeth Dahl...

    Ha en fin söndag

    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hejsan

    Jag är oxå svag av dessa skönheter och har några stycken. & är även svag för små handväskor, har blivit några stycken genom åren. Ja faktiskt enhel del.
    Önskar dig med en bra Söndag
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera
  5. Vilka läckra saker...man bara vill HA:) KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Tack för hälsningen hos mig :)

    Här har jag kopierat lite på hemsidan om priserna (Närkontakt med delfine ska man var fyllt 15 år)

    Exklusiv guidning i Delfinarium
    Tillsammans med en delfintränare gör ni en rundvandring bakom kulisserna och får veta mer om delfinernas skötsel, miljö, matvanor m m. Sedan får ni sitta på bassängkanten och hälsa på de lekfulla, vänliga delfinerna som gärna låter sig klappas. Här visar vi också vilka skilda personligheter de är – delfiner är lika olika varandra som vi människor! Passa på tillfället att fråga om allt ni kan komma på – ju mer ni frågar, desto mer får ni ut av guidningen.

    Antal Max 5 pers.
    Datum & tider 1/5 - 31/12 kl 09:30
    Pris
    2 500 kr för 2 deltagare sedan 400 kr per person. (inkl moms)
    Då djurparken är öppen tillkommer entréavgift.

    Ha så fint! Kramar/Olg@

    SvaraRadera
  7. Vilka fina svagheter du har :)Jättefina necessärer och sptetsar kan man använda till mycket!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Så mycket vackra grejer du visar! Vackra saker blir man glad av:)
    Ha en skön söndag!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Väldigt fina saker du visar..så vackra! Det lät inte dumt med den helgfrukosten...lyckos din familj som har dig;)
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  10. Vem älskar inte necessärer och vackra spetsar?! Jag blev så inspirerad av den översta bilden i ditt julinlägg nedan. Så vackert med de slitna vita brädväggarna. Tänk att hitta ett sånt ställe att göra juldukningen i....
    Ha en fortsatt fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Vilken otroligt söt grå necessär du har hittat! Blev helt kär, jag som inte ens brukar gilla sådana... Man kanske skulle ge sig på att sy en i siden. Såg att panduro sålde själva bågen när jag var där sist. Vore nog inte så tokig julklapp att ge. :0) Du den helgfrukosten skulle jag också vilja hugga in på! Nu blev jag så hungrig så jag ska fixa till lite marmeladsmörgåsar här också! ;0)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  12. Mycket fint du visar och vilken härlig blogg du har!!

    Milla

    SvaraRadera
  13. lovely blog!

    pepperandchips.blogspot.com

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Roligt att du vill vara med i min utlottning, välkommen till min blogg.
    Nu ska jag kika runt bland allt mys hos dig!
    Kram Lotta ♥

    SvaraRadera
  15. Spetsar är fint och skapar myskänsla. Jag är nog lite dålig på att använda alla spetsar jag har. Och kan du tänka dig...jag har själv virkat lakansspetsar ...många, många meter !!! Det var en trend när jag gick lärarhögskolan. Vi satt alla tjejer och virkade på rasterna.Ja det var tider de´!!!! Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Det är en bra svaghet...neccesärer och spetsar. Tycker också om Lisbet Dahls saker.
    Ha en fin kommande vecka.
    kram Britt

    SvaraRadera
  17. Vist är de härliga neccesärerna,och även spetsarna
    Ska till Tivoli köpenhamn 2:a advent sist jag var där fanns det en affär med bara Lisbeth Dahl hoppas den är kvar
    ha en riktigt skön dag

    SvaraRadera
  18. Tack söta du för fina ord om vårt kök!! Värmde gott!!

    Heeelt ljuvliga neccecärer som du bjuder på idag! Skulle inte tacka nej till en sådan!!

    Kram sanne

    SvaraRadera