Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


måndag 24 oktober 2011

kaksugen...



Godmorgon alla goa bloggisar!

Idag vaknade jag och var så himla sugen på nått gott...söt...smarrigt....vad som helst!!!

Är sällan jag har kylskåpsrensardagar nu men ibland får jag återfall, så är det bara...tyvärr!

Men jag kämpar på...sitter vid datorn nu i stället för att försöka göra en avledande manöver..får se om det funkar....


Dagens ord blir ett råd till mig själv (och er):


Såga inte av den gren du själv sitter på.


Ha en bra måndag!

Kramis semlan


13 kommentarer:

  1. Mums, så gott det där såg ut.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Vilken fint serveringsfat! Från Granit måntro?
    Smaskigt innehåll dessutom! ;)

    Ha en fin måndag!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ja, du ibland bara måste man få unna sig något smaskigt!
    Inget fel i det.....
    Smaska på du.

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Mums, nu blir jag också sugen, fniss!
    Ha en fortsatt fin måndag.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej! vilken fin blogg du har ;) vad spännande det låter med reportaget du skall vara med i!! jag har läst runt lite hos dig! lycka till! varm kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Mycket godsaker där ser jag... Visst blir man sugen!
    kram
    Marie

    SvaraRadera
  7. Hej Semlan!
    Äntligen har jag hittat din blöogg, har letat och letat. Har inte bloggat med sdig sen du skulle flytta, hoppas du trivs bra i nya huset, sdet verkar så efter dina fina bilder. Hoppas allt är bra med sdig också, här rullar det på. Har inte varit så aktiv i bloggandet då det varit mycket annat på gång. Nu ska ajg lägga dig som följare så jag inte tappar bort dig igen :-)
    Önskar dig en trevlig kväll
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  8. Oj! Nu blev man minsann frestad!! Så mycket gott...måste nog ta mig i kragen och baka någon dag=)
    Kram/Anette

    SvaraRadera
  9. Åh nu blev jag supersugen jag med av din bild! =)
    Vilket fint våningsfat!

    Trevlig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  10. Dagens ord är så sant som det är sagt! Det vore ju illa, om man ramlade ner. kram.

    SvaraRadera
  11. Mmm, nu blev jag oxå sugen på nått sött! Har två "dammsugare" i kylskåpet som jag försöker motstå, kanske tar en av dem i alla fall;)

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  12. Vad mycket gott, där skulle man sitta vid bordet och smaska. Älskar gofika! Kram Anna

    SvaraRadera