Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 23 oktober 2011

Nya gardiner på kontoret...

Godmorgon alla goa bloggisar!

Jag har fått förfrågan på hur mina gardiner blev på "kontoret" och här är resultatet....
helt ostylat ...ni ser tom vädringstället utanför på balkongen, men so what?!
Gardinen ser ni ju iaf...ler...svärmor fick än en gång rycka in och hjälpa mig att sy...

Den underbara lilla Thilda ängeln har jag köpt av min kära svägerska Madde. Hon är superduktig på att sy...

Jag måste tala om att när jag gjorde om utseendet på min blogg igår så har jag tagit ett foto från ett uterum som jag har i min inspirationsmapp, tyvärr har jag glömt vem jag tagit det ifrån. Hoppas att den personen blir glad över att jag visar upp denna ljuvliga bild, all kredit till henne, och tack för att jag fick ta den (förhoppningsvis, annars förlåt)...

Med tanke på mitt nämda fotobrott blir Dagens ord:
Ärlighet varar längst!

Nu ska jag ut i skogen och hugga gran och göra mosspynt...än ler solen mot mig genom fönstret...
Kramis semlan







8 kommentarer:

  1. Det var en mysig höran på kontoret, jättefina gardiner. Och vilken go stol.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Önskar en trevlig söndag, skönt att gå ut i skogen:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Åhh så fin hörna!
    Ha enm fin Dag!
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  4. Vilken fin stol, älskar fårskinn. Gardinerna blev såklart också superbra! Trevlig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Blir lite nyfiken på hur mosspyntet blev!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Ha en fin dag Semlan! Kanske blir du sittande en stund i ditt fina kontor med din kaffe!
    Kramelikram!
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Jättefina gardiner, du har verkligen fixat till det i ert nya hus och så spännande med reportage.
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Den stolen såg väldans mysig ut. Vad härligt att ha någon i närheten som hjälper till med gardiner..ha en kanon vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera