Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 28 oktober 2011

Mat till fåglarna..




Godmorgon alla goa bloggisar!



Jag har börjat på ett litet fågel julbord som ni ser på bilden ovan...viktigt att tänka på de små fåglarna nu när det börjar bli vinter och kallt och svårt för de små liven att hitta mat...Om ni tittar noga ser ni en jordnöttskorv i skålen som jag tänkt arrangera lite snyggt, men när jag tog kaffepaus så tog en skata och pickade hål på både plastpåse och nät och åt upp alltihop på en gång, och alla fyra talgbollarna var dessutom uppätna....hum ...inte riktigt vad jag tänkt mig!! Ska fortsätta pimpa mitt fågel julbord i eftermiddag, måste bara in till stan och köpa ny fågelmat....ja så kan det gå...jag hade ju mer tänkt mata små gulliga domherrar och sparvar...men men skator är väl med en fågel om än inte så himla gullig....Ska upp lite lyktor och äpplen och ev en kärve mm innan det är klart...lovar visa kort på det färdiga resultatet en dag...

Nu ska jag fortsätta fixa....Har letat fram en gammal kälke som jag ska pimpa vid ingången med granris etc...resultatet av det får ni se nästa vecka...









Dagens ord blir:
En fågel i handen är bättre än tio i skogen...






Öh kanske inte direkt syftar till dagens inlägg, men det handlar om fåglar iaf...hihi...






Ha en go fredag....det ska vi!






Kramis semlan








8 kommentarer:

  1. Vilken mysig blogg du har! Önskar en fin helg Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Visst skall man tänka på fåglarna. Blir kul att se hur du pyntar kälken, jag har ett par jag brukar ta fram till jul. Tycker nästan synd om dig som julpyntar nu. Jag vill helst slippa tänka på det innan första advent. Ändå älskar jag jul, men kanske just därför jag vill vänta.. Ha en mysig fredag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Hej Semlan!
    Jag har oxå börjat mata fåglarna, synd bara att skatorna är så glupska:)

    Vilken fin kälke!

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  4. Hej
    De är för giriga de där skatorna, tar allt själva hmm! Hoppas att småfåglarna hinner få i sig nåt av dina godsaker ;)
    Ha en skön helg
    Kram Marie

    SvaraRadera
  5. Hej där Semlan ;)
    Tackar för dina alltid trevliga ord ,)
    Jag har också börjat mata dom små liven där ute ,) Katten sitter i fönstret å kollar läget hi hi ,))
    Önskar dig en skön helg!!
    kramis Anki

    SvaraRadera
  6. Ska bli kul att se hur du gör med kälken.......

    Vad rar du är mot fåglarna, jag får nästan lite dåligt samvete, jag har inte fixat något åt dem ännu....

    Ha en fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  7. Så mysigt bord du gjort iordning!
    Jag får binda fast mina talgbollar, annars flyger skatorna iväg med alltihop..!

    Ha en fin kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  8. vad fint du har gjort och vad fåglarna ska bli glada.

    Kram Lotta

    SvaraRadera