Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 30 oktober 2011

Får jag bjuda på en karamell


Godmorgon alla goa bloggisar!


Idag vill jag bjuda alla mina goa läsare här i blogglandia på en karamell och tacka för era fina kommentarer. Det är oerhört betydelsefullt för mig att få respons på det jag skriver. Jag försöker att ge er kommentarer så ofta jag kan tillbaka!


Jag vill också, speciellt, hälsa mina nya följare varmt välkomna!



Hoppas att godiset faller er i smaken!



Jag vill också passa på att förtydliga att jag inte brukar julpynta innan första advent och tomtar kommer först upp vid lucia och granen till tredje advent, men det blir lite snabba takter i år och varför förstår ni kanske om ni läser tidigare inlägg när jag nämner att det ska fotas inför ett julreportage...ska bli skitspännande, men är himla nervöst med...Tänk om det bara är jag som tycker om det jag gjort och ingen vill ha reportaget i sin tidning...allt ställs på sin kant liksom...fast det är ju själförvållat, jag behövde ju inte ge mig in i detta!




På tal om reportage så blev jag intervjuad av Ulricehamnstidning i förgår om vad som var viktigast i veckan! Jag ska ärligt säga att jag blev helt nollställd. Tillslut sa jag att det nog var att svärfar fyller år och att vi skulle dit på kalas, som i går, och att jag just letade efter en present till honom...och så sa jag att de kunde skicka en grattis hälsning till honom...I tidningen sen stod det att det varit många förberedelser in för det....Det var det ju iofs men dem stod svärmor för. Vi skrattade gott när vi såg tidningsurklippet iaf! Kände mig helt korkad...hihi...att bli feltolkad/citerad kan ju få lite knasiga konsekvenser...Satte urklippet med årets sista ros, i från vårt land, på svärfars paket!

Idag har äldsta dottern Marika lovat att hon kanske hinner hjälpa mig med slutstädandet inför morgondagen...Det vore skönt om hon dök upp...


Nu ska jag på julgransjakt för den första granen vi satte in häromdagen barrar!!!! Jä-a skit gran!!!

Dagens ord blir:

Den som ger sig in i leken får leken tåla!


Ha en go söndag!

Kramis semlan











21 kommentarer:

  1. Oh, jag blir alldeles slut bara jag läser om allt du har att göra : ) Varför är det så att vissa "ger sig in i leken...." lättare än andra? Jag är en sådan, tar på mig att fixa och hjälpa. Önskar att jag kunde säga nej ibland. Jag gillar verkligen din blogg!

    SvaraRadera
  2. Åh så gott det ser ut!
    Hihi jag fick fundera en lååång stund igår varför du hade ljusstaken framme, men som kom jag ju på det!! =)
    Ser riktigt mysigt ut!

    Ha en skön söndag!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  3. Åh, jag förstår att det är pirrigt, men så roligt och se sitt hem i en tidning. Det här fixar du galant, hoppas du hittar en vacker gran också. En knäck-klubba blir gott till em-fikat, mums...
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det är full rulle hos dig i dag med tanke på morgondagen. Lycka till!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Lycka till bästa Semlan! Det kommer att gå jättebra på måndag och alla kommer att älska bilderna på ditt hem. Du ser ju här på bloggen hur många det är som redan gör det! ;) Kramis Kina

    SvaraRadera
  6. Jasså! Då förstår jag ditt ivriga pyntande! Håller tummarna för dig! Vilken massa godis du bjuder på! Den fina fällen du har i korgstolen till höger på din sida är det renskinn??
    Lycka till med reportaget.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad roligt Semlan! Stor lycka till imorgon.

    SvaraRadera
  8. Hej, vad kul att du klistrade urklippet på paketet.

    Jag vet att många inte gillar såna här kommentarer, men jag är så nära att uppfylla min dröm och det skulle betyda så mycket för mig om du ville hjälpa mig.

    Jag är just nu nr: 13 i Sverige. Får jag 5 röster till så blir jag nr 12. Jag känner inte massor av människor och jag har inte 1000 facebookvänner att fråga.
    Så jag ber bloggare i hela Sverige om hjälp att rösta på mig så jag kan vinna min dröm.
    Vinsten är en 4 dagars expedition med hundsläde över polarisen mellan Sverige och Norge. Mitt livs äventyr.

    Jag skulle bli så glad om du ville rösta här:
    http://www.fjallraven.se/friluftsliv/polar/tavling/tavlingsbidrag/bidrag/?uid=707

    De som också vill sprida min dröm vidare länkar jag till med en stor bild på min blogg men jag är verkligen så himla tacksam för precis varenda röst jag får.

    Jag hoppas att du vill hjälpa mig!
    Kram Jinni

    PS. Har du redan fått ett sånt här meddelande av mig så ber jag tusen gånger om ursäkt för att jag har så dåligt minne, men se det som att jag tyckte just din blogg var värd ett extra besök. Allt handlar ju om inställning. :)

    SvaraRadera
  9. Men gulliga du, inte behöver du oroa dig för reportaget. ALLA kommer vilja ha det, du som har så fiiiint!!! Det kommer att gå galant, det VET jag! Kram

    SvaraRadera
  10. Hallojsan!!

    MEN så spännande med tidnngreportage..och att få chansen att fuska och börja pynta tidigare ;)..hade jag inte tackat nej till..hihi..

    Här får man snällt vänta in advent!!

    ha en fin söndag!! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  11. Så spännande....!!!

    Lycka till....<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  12. Lycka till nu med reportaget, klart det kommer säljas. Men lita inte på det innan det är i tryck. Vårt kommer nästa år tror jag, två år efter det är gjort. På fredag är det dags för expressen att komma hit och göra reportaget vi vann i tävlingen, spännande. Ha en fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Haha nu förstår jag...jag som trodde du börjat julpynta redan. Lycka till med fotograferingen!!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  14. Mums& mys, jag tar gäran en chokladbit innan jag går, ler. Man blir sååå julsugen när man kikar in hos dig.
    Spännande med fotograferingen, men mycket jobb för dig innan. Önskar dig all lycka till!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  15. Vad spännande ,det kommer att gå jättebra
    Håller tummarna ,lycka till

    SvaraRadera
  16. Hej!

    Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, som har accessoarer för dig och ditt hem.

    Vi har bland annat lägst webbpris i Sverige på Kew's omtyckta doftljus!

    Just nu pågår dessutom en tävling på vår Facebooksida: https://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

    Vänliga hälsningar,
    www.missalicia.se

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Det man är stolt och brinner för vill man visa upp.
    Vi som är inrednings intresserade är ju jätteglada att människor bjuder in oss i deras hem.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  18. Det ser gott ut! Vad spännande med julreportaget!

    Kram Therese

    SvaraRadera
  19. gud så spännande♥ hoppas allt går som planerat. Det måste vara en skum känsla att få pynta redan=) Lycka Till!

    SvaraRadera
  20. oj, tror inte du behöver vara speciellt nervös inför fotningen.
    Ser bra ut;)
    Ha det bäst, Kram ulla

    SvaraRadera
  21. Hej,Jeanette!
    Kikade runt lite och letade efter "Presentriket" och hamnade här hos dig.Vilken ljuvlig blogg du har och kul att se att ni har det gott!
    Det är jag som bodde granne med er tidigare i Dalsöfors.Bor på Västerdalsvägen.

    Vänligen
    Carina

    PS:Har oxå en blogg och du är välkommen in en liten stund,om du vill?
    http://carinaspysselsida.blogspot.com

    SvaraRadera