Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


onsdag 12 oktober 2011

Det snurrar runt runt runt från morgon och till kväll....




Hej alla goa bloggisar!

Just nu snurrar det runt i huvudet på mig med julinspiration. Älskar den klassiskt röda julen, men också jul i linne, päls och granris och vitt...Dukningen ovan har Ernst gjort och den har inspirerat mig mycket. Så rent och snyggt.


Idag har jag hämtat tre nyinköpta adventsljusstakar till finrummet. De har jag beställt på Jotex. Hur de ser ut får ni se närmre jul...Nu väntar jag på paket från baldershage. Har köpt underbara handukar som jag ska ha som underlägg precis som på "Ernstbilden"...


I tidigare inlägg har jag berättat att Ulricehamn är så vackert på kvällen. Här nedan kommer en lånad bild på hur vackert det faktiskt kan vara!

Vi ser bara en del från vår balkong, men det räcker för att det ska vara förtrollande att sitta och titta på en klar mörk kväll. Då sitter jag i min gungstol på kontoret och drömmer mig bort...Bara låter fantasin flöda fritt...allt är möjligt....

På tal om drömmar så är Dagens ord sagt av August strindberg:
Slåss med troll, befria prinssesor och döda varulvar, det är att leva....

I natt har jag dock haft svårt att sova, och ett par nätter innan dess. Har ju varit fullmåne. Fattar inte att det ska påverka mig så. Ofta dålig nattsömn och huvudvärk när den tittar fram! Känner ni igen er?!

Förresten, när jag ändå är inne på vackra kvällar och Ulricehamn måste jag bara göra lite reklam för Ulricehamns kallbadhus också...Jag och min vännina Emilie brukar besöka det ibland. Väl investerade 60 kr för kroppen blir som ny efteråt!



Det är så himla skönt att bli riktigt varm i bastun och sen slänga sig naken rakt ut i sjön...det får verkligen igång alla delar i kroppen! Tyvärr är jag himla förkyld så denna vecka kan jag inte gå dit...Ett årskort kostar 900kr. De har även familjebastu lördag och söndag mellan 10-14 för 100 kr per familj. Tycker dock att tiden är knasig. Jag vill ju basta med min familj på kvällen. En familjekväll i veckan kunde de faktiskt ordna med!!

Nu ska jag snörvla framför era inlägg en stund , sen på´t med städning igen...och kanske lite gott till kaffet med idag nu när jag är sjuk och det är synd om mig...ler...

kramis semlan
















14 kommentarer:

  1. Ja, snart är det jul och tiden går så fort.
    Det är roligt att julpynta och man byter alltid ställerna för julpynten år till år. Nu börjar kvällarna bli mörka och då får man gosa in sig inne och mysa. Sen är det lika roligt när våren kommer sen.
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!
    Så du tänker redan på julen du! :)
    Kom på mig med att slänga tankarna ditåt härom dagen, men trängde undan dem...
    Lite till får de allt vänta!
    Men visst är det underbart att längta!!

    Ha en fin dag!
    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  3. Gillar Ernst dukning, snyggt med linne.
    Men ....här hemma vill alla att julen ska vara RÖD.
    Så det får väl bli en kompromiss......

    Ulricehamn är en väldigt fin stad även dagtid!
    Men ditt foto i kvällsljus var otroligt fint!

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder du visar från Ulricehamn. Vi har bastu på sommarstugan (och hemma, man är ju finlandssvensk...)och det finns inget skönare än att hoppa i havet direkt ur bastun!
    Fin dukning med linne och rött till jul,tiden går fort nu så det är dags att tänka Jul om man ska hinna med allt man vill göra.

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker stad du lever i..har faktiskt aldrig varit i Ulricehamn...det måste det bli ändring på :)
    Visst är Ernst dukning så vacker...nu önskar jag dig en bra dag och sänder en krya på dig kram VIOLAN

    SvaraRadera
  6. Så härligt att du är tillbaka på bloggen, älskar att få hälsa på hos dig. Bodde vi lite närmre varann skulle jag gärna lära känna dig mer. Krya på dig och lycka till med julpyntandet.

    Kram Cajsa.a

    SvaraRadera
  7. Där har Ernst verkligen dukat fint.Fin inspirationsbild.
    Krya på dig! Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Hallå! Tack så hemskt mycket för dina rara kommentarer hos mig...jag blir så glad! Nu ska jag titta runt hos dig för jag har missat några inlägg=) Många varma kramar från mig

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk utsikt och vilken vacker stad. Tack så skönt att höra...då är det fullmåne! Här är en till som inte kan sova och helst inte gå ut heller:) Det känns som vad som helst kan hända när det är fullmåne, är liksom allmänt yr och vimsig:) KRAMAR Helena

    SvaraRadera
  10. Åh vad kul med nya adventsljusstakar, skulle jag gärna också vilja ha...får se vad plånboken säger längre mot advent;)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  11. Jag längtar till jul nu, och om 2 veckor har vi julskyltning i butiken, som jag längtar :)
    Kramar

    SvaraRadera
  12. Vilken fin utsikt ni har, helt förtrollande ju. Och vilken fin dukning, ja Ernst han kan han :-) Jag gillar också julen i det klassiska röda tillsammans med linne, granris och vitt¨. Nu börjar man längta lite efter att få julpynta. Krya på dig nu. Kraaaaam Paula

    SvaraRadera
  13. Jajjemen den tillverkar det själv genom vattnet och jorden :) Fotosyntes kallas det :)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Viktigt med inspirations källor och Ernst verkar vara en outtömlig sådan...=)

    Krya på dig!

    Kram Ninni

    SvaraRadera