Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


fredag 7 oktober 2011

Har fått smak för jul redan...

Hittade denna bilden när jag googlade på julinspiration...helt ljuvlig! Vet ej vem som tagit kortet hoppas det är okey att visa det...tackar på förhand!



Hejsan alla goa bloggisar!








Idag har jag varit på universitetet i göteborg igen och påbörjat slutspurten för mina studier där. Jag hamnade i en grupp som verkar bli jättebra att arbeta med..Alltid lite nervöst när man ska träffa studiekamrater för första gången tycker jag...


När jag ändå var i Göteborg var jag ju tvungen att åka förbi Ikea och titta lite. De hade börjat få in julgrejer och det åkte ner en del i korgen så att säga...Här är ett smakprov om vad som hamnade hemma hos mig...

Ljus, ljus och åter ljus och vita krukor. Den vita i trä skall Hanna få ha som julgransfot i sitt rum och tyg flugsvamparna ska hon få ha i granen. Hon älskar ju röd prickigt just nu! En vit amaryllislök åkte också hem till oss...




Tittade på svt 4play igår på gamla julprogram med Ernst och tittade lite på julbilder på google/bilder/julinspiration och hittade bilden ovan. Precis så där vill jag ha min julkänsla hos mig i år...renskinn, fårskinn, naturmaterial som granris, kottar, enkelhet....helt ljuvligt! Fast rött och vitt måste jag ha i mitt kök.....väldigt traditionsbunden där -från pynt till mat...




Julen går runt i huvudet och jag ska skapa jul till 31 oktober i år, då mitt hem ska fotas inför ett julreportage... DET SKA BLI SÅÅÅÅÅÅ SKOJ!!!!!!!!


Berättar mer när det närmar sig....men jag spricker snart om jag inte får avslöja lite lite lite för er goa vänner...så nu är det gjort!!!
Har ni ideer ni vill delge och inspirera mig med blir jag glad...




Dagens ord blir:


-Glädje är frukt av ett bra tillstånd!




På tal om frukt och glädje har det ju kommit goda clementiner nu med...Dax att skala en och krypa ner i tvsoffan och fredagsmysa med resten av familjen....




Njut av kvällen!


Kramis semlan

7 kommentarer:

  1. Vad spännande att vara med i ett reportage!
    Då förstår jag varför du redan tänker på jul......visst var det en härlig bild med renskinnet där i fåtöljen.....

    Jasså IKEA har redan börjat med sitt julpyssel....

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Så roligt med julreportage! Grattis. Jag förstår att du börjar leta inspiration.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. men du så spännande med reportage men usch lite ångest också eller? Här står det fredagsmys på schemat också och idol ;) Är så fruktansvärt trött just nu så varje morgon är en kamp att ta sig upp. Längtar lite efter julen faktiskt eller egentligen advent med alla fina stjärnor och stakar som lyser upp.
    Må så fint
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Skönt att det är fler som redan tänker på jul men för dig är det ju extra viktigt då!
    Va kul, ska bli spännande att få veta mer!

    Ha en mysig kväll!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  5. Det är så konstigt iår har jag knappt tänkt på jul än. Men det kommer väl :)
    Kramar och trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Vill bara kika in och Tacka dig för att du sprider sådan glädje!
    Spännande med repotage och skönt för dig att det känns bra med din studiegrupp för det är otroligt viktigt att det liksom klickar.

    Ha det så bra från Loo.

    SvaraRadera
  7. Hejsan

    Men va roligt. Ska bli spännande att se hur du kommer att göra det.

    Ha en fin Lördagskväll
    Krammiz
    Sussi

    SvaraRadera