Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


tisdag 25 oktober 2011

mosskrans



Min färdiga julkrans uppsatt på ytterdörren...
God kväll alla goa bloggisar!
Idag visar jag på begäran lite om vår "mosskrans-bindar-pysseldag..."


små skidor att pynta kransen med från blomsterlandet




Helt underbart höstväder att stå ute och arbeta i.....





Hanna pysslar med mossa, ljus och svampar...och i bakgrunden ser ni början på ett fågelmatbord....viktigt att tänka på att de små liven kan ha lite kalas under vinterhalvåret...







Bästa vänninan Ingela kom och band sig en krans hon med...




Sötaste Hannas färdigpimpade ljus....


Vi blev nöjda och glada...åtminstone glada, man är ju lite för självkritisk ibland....eller?! hum...


Dagens ord blir från björnen baloo:

Var nöjd med allt som livet ger och allt som du omkring dig ser, glöm bort bekymmer, sorger och besvär....


Dax att koja...nattis nattis

kramis semlan















14 kommentarer:

  1. Så fint ni pysslat. Ni får verkligen vara nöjda över resultatet!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint. När jag ser din blogg längtar jag verkligen efter jul.

    Kram, kram. Therese

    SvaraRadera
  3. Vad glad jag blir över dina inspirerande bilder.
    God natt och sov så gott.
    Ny dag väntar med nya utmaningar.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Jättefin :) Ser att ni redan fått tag u hyacinter. Guuud som jag längtar efter dem hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad kul med en kransbindarträff! Fast du hinner nog tröttna på julen i år innan det är dags.
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar krans, roligt att kunna pyssla tillsammans. Måste ge mig ut i skogen i helgen och plocka lite mossa innan snön kommer.
    Ha en fin dag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Så fint ni gjort. Mysigt att pyssla tillsammans.
    Har också gjort mosspyssel till entrén, fint.
    Ha en skön onsdag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. ÅÅÅ va fint ni gjort!!! Jag älskar att pyssla med mossa, men har inte startat julpyssel än, men nu blev jag sugen. Så jag och mina tjejer kanske ska sätta igång nu, hihihi
    Ha det underbart, kramis Johanna

    SvaraRadera
  9. Fina kransar och att göra något tillsammans med vänner och familj är mysigt. Vilka söta skidor, dom vill jag ha.

    Kram Jen

    SvaraRadera
  10. Åh , vad jag önskar att jag också kunde binda så fina kransar !!!

    SvaraRadera
  11. Jättefin krans. Hyacinter har du fått tag i :) Ååå som jag längtar nu efter att pynta.
    Kraam

    SvaraRadera
  12. Så fin krans och så mysigt ni ser ut att ha det!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  13. Oj vad mycket fint ni pysslat.
    Nu blev jag inspirerad att fixa till helgen, jag står alltid inne med sånt och lyckas skräpa ner hela köket. Ska nog fixa till vid planteringsbordet ute istället. Smart.
    Må så gott.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  14. Smart och göra kransar nu, blir ju så skräpigt när man står inne. Jättevacker dörrkrans, så söta dekorationer.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera