Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


lördag 15 oktober 2011

julinspiration...

Godmorgon alla goa bloggisar....
Idag sitter jag och surfar på julinspiration...tittar på bilder på google/bilder/julinspiration och alla bilder är där ifrån. Översta bilden är från jeanne d arc living och nästa fr ernst och de två sista vet jag ej....tackar för lånet och inspirationen dessa bilder ger!


Är väldigt sugen på en liknande dukning som denna som ni säkert förstått. Jag har faktiskt beställt handdukar fr nyblom och kollen via baldershage som jag ska använda mig av...



Jag älskar hyasinter till jul

....allra helst när de inte gått ut i full blom....




Bara ett tidningspapper som de gjort här är så vackert i all sin enkelhet! Var och köpte en ny adventsljusstake till Hannas rum igår...Det blev en med flugsvampar med ljus på...köptes på Ica maxi. Den visar jag när jag fått upp den längre fram...


Idag ska jag ta det lungt och fortsätta julsökandet (inför reportage) barnen ska ha kompisar här så det kanske var en önsketanke med att ta det easy...hihi..


Kl 17 ska jag ta mig till Toarpskyrka på gospelmässa. Det är den kören jag brukade sjunga i som framträder, Re-JOy, är bara så bra! Är ni i närheten så kom dit och få en lisa för själen en stund...


Dagens ord blir:


Som de gamla sjunga, så kvittra de unga.


ha en go lördag!


kramis semlan

10 kommentarer:

  1. Åhhh vad härligt, nu hittade jag tillbaka till dig. Tappade bort dig när jag bytte dator ;o
    Vad fint det nya huset ser ut och vad kul att ni trivs!
    Härlig julinspiration du hittat och delar med dig av. Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  2. VAd glad jag blir när jag ser att mina bilder har gett dig inspiration...dom två nerdersta kommer från min blogg, kolla under jul ettiketten. Den där hyacinterna är inbundna med tidningspapper kommer från mitt kök.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/search/label/Jul

    SvaraRadera
  3. Tittar in och önskar dig en härlig lördag!!

    Å TACK för de underbara jul-bilderna! Älskart!!! Nu vill jag har juuul :D!!

    KRAM

    // Inredningsfrun

    Psssssst.... Så fin din header är med alla söta barn. Ljuvlig!

    SvaraRadera
  4. Älskar också hyacinter!
    Underbar inspiration du har hittat!!

    Ha en fin helg!
    Kram Annica - Vårt lilla bo

    SvaraRadera
  5. Vad fina mysiga tips du visar. Det är väldigt roligt att duka så fint. bara att lägga på minnet så länge. Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Längtar nästan till hyacinttiden nu när jag ser dina inspirationsbilder :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Nu längtar jag efter hyacinter, så vackra de är denna underbara lilla blomma. Härliga bilder du visar. Fin helg till dig. Kramen Paula

    SvaraRadera
  8. Hej och varmt tack för ljuvliga bilder!!
    Min längtan efter hyacinter blev om möjligt ännu större;)
    Blev så glad i själen att gå in här och kika, tack igen.
    Ps vilken fin text du har på bloggen, den skulle jag med vilja ha!!

    Höst kramar till dig/ Johanna

    www.villa-svea.blogspot.com

    SvaraRadera
  9. Hej och tack för juliga bilder. Jag älskar också hyacinter, ingen jul utan den blomman och doften:) KRAM Helena (elsaohelena. blogspot.com)

    SvaraRadera
  10. Hittade in till din blogg via Årstiderna/Lotta..vilken fin blogg du har!

    Visst längtar man till jul!

    Kram Anna

    SvaraRadera