Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


måndag 10 oktober 2011

Finrum med ljuset silande in....

Visar er ytterligare en bild på finrummet som är ett ljust och härligt rum här i vårt hus... Gokväll alla goa bloggisar!
Idag har jag och äldsta dottern varit och storhandlat i stora staden Borås. Vi åkte sedan till blomsterlandet och till kramers och köpte lite blommor och beställde hyasinter och julstjärnor så vi är ute i gooooood tid...ler...Vi avslutade med kinamat i Ulricehamn...mmmmmm

När vi kom hem packade vi upp alla varor och sen tittade vi på en film och drack kaffe...Regn och ruskväder idag!

Längtar till solen kommer igen, tydligen till helgen, så att det blir ljust och härligt igen! Då ska vi ta tag i det sista i trädgården...gräset växer fortfarande som ogräs.

Strax har barnen beställt spagetti och köttfärsås och givetvis kunde jag inte annat än att säga jag till deras stora bedjande snälla rara mamma ögon....så dax att fixa i köket...


Dagens ord:

Det finns gott om ja-sägare i världen. Efterfrågan på typen är stor...
Som avslutning på kvällen ska vi stora titta på sista Irene Huss filmen. Har ni inte sett dem så rekommenderar jag alla svenska deckarfantaster att se dem. Himla spännande!

Ha en go kväll allihop!
Kramisar semlan

5 kommentarer:

  1. Jättefin rum! Ljust och lantligt fint.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så underbart fint du har det hemma i ditt finrum! Spaghetti och köttfärssås älskas av både små och stora barn:))
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ni har det såå fint!
    Låter som om ni hade en riktigt mysig dag du och dottern.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Helt otroligt vackert alltså. Inte klokt.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder Semlan, vad fint!! ;)
    Solen har varit bårte här i några dagar, men ska förhoppningsvis vara tilbaka i morgon ,)
    Tackar för dina trevliga ord hos mej ;))
    Njuta veckan ;)
    Kramis, Anki

    SvaraRadera