Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


söndag 9 oktober 2011

Första frostnatten....

Godmorgon alla goa bloggisar!

Idag har första frosten lagt sitt vita täcke över marken här hos oss. Det får mig till att tänka på vantar, mössor och halsdukstider så idag visar jag er bilder från inredningsmässan i Jönköping(ht11). Vi var där hos en av mina bästa vänninor Angelica och tittade i hennes monter. Hon äger, tillsammans med sin mor och far, grossistföretaget ACN international och driver butiken Presentriket i Dalsjöfors. Förutom all underbar inredning hon hade så har hon superhärliga scarfar, vantar, mössor och tofflor mm. På bilden ovan provar Elin en del av kollektionen som hon definitivt kommer inhandla på Presentriket i höst...Fin va?!!!


Denna underbara "allt i ett sjal" måste jag bara ha....






Scarfsar i mängder för alla årstider fanns i hennes monter...vill haaaa.......ler...






Idag ska vi tapetsera färdigt i hallen och förhoppningsvis hinner vi med en mossplockartur med fika i skogen innan dagen är till ända....Det är sådan lycka att strosa runt i skogen med barnen och fika. Äkta kvalitetstid enligt mig som ni säkert hört förut vid det här laget...ler igen..






Dagens ord blir:



Den sanna lyckan är att kunna vara lycklig utan lycka..

Måste också hälsa alla nya läsare som lämnat kommentarer ett varmt välkomna hit till min lilla värld. Tack för allas era kommentarer som värmer själen och ger mig en stunds lycka...Ni gamla följare hoppas jag VET att ni är betydelsefulla och varmt välkomna redan!!!






Ha det gott denna underbara söndag!





kramis semlan


14 kommentarer:

  1. Vi har också haft kallt. Det börjar bli säsong för mössor och vantar och de där var ju riktigt fina som du visar i dag.
    Njut av turen i skogen! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Det var många fina, mysiga saker din väninna hade.
    Kul!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Vad mycket fint stickat! Jag har blivit scarf-galen tror jag. På sistone har jag köpt tre stycken vid olika tillfällen. Tycker de är toppen, snygga, värmer och piffar upp;)
    Lycka till med tapetserandet, kul!
    KramMarie

    SvaraRadera
  4. Tack för din snälla kommentar!
    Så fina kläder och stickat!
    Det börjar bli riktigt kallt ute nu så man får ta fram vinterkläderna.
    Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
  5. Jag har precis kommit in från skogen, har plockat mossa och lite annat fint jag hittade. Och som jag saknade kaffe, skulle ju såklart haft med det! Frost här också inatt. Och Elin är jättefin i den mössan, klädde henne så bra. Jättefint med pärlkanten, och sjalen ser ljuvligt go ut.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga stickade saker. Jag måste ta fram lite jag med, imorse var det verkligen kallt men det var inte första frostnatten här inte.

    Igår tapetserades här hemma och nu är det äntligen klart. Skönt, och fint blir det med. Ett helt nytt rum på köpet

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Se har mycket fint - jag har de som leverantör:)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar vit sjal !! Vem skulle inte vilja ha en sådan !! Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Jättefina scarfs och mössor/vantar. Får nog ta en sväng till Dalsjöfors. Hoppas ni fick tapetserat klart. Visst var det kallt inatt, vi tände en värmande brasa imorse till frukosten. Kanske borde tänka på att plocka mossa, förra året kom ju snön i oktober. Ha en fin kväll!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Nytt försök att kommentera för femtiotolfte gången !

    Där har jag aldrig varit.....tänk att det finns mysbutiker som undgått Moi. Låter som att det får bli en höstutflykt däråt .

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  11. Va kul med ny tapet!
    Mysigt med en skogstur, det är riktigt härligt ibland!

    I pirogerna hade vi köttfärs med lök, vitlök o kryddor!
    Riktigt gott!

    Ha det fint!

    Kram Liza

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder!
    Här hos mig så är det fortfarande relativt varmt och den första frosten har inte visat sig.
    Jag håller på med att sticka vantar och sjalar inför vintern så det var extra roligt att se bilden på den fina vita "allt i ett sjalen"
    Den blir jag härligt inspirerad av.
    Många kramar till dig från mig.
    Annika

    SvaraRadera
  13. Så mycket fint hon verkar ha i butiken. Ja, nu får man börja använda handskar, mössor...kylan kommer fort.
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  14. SÅ mkt fint..var en hel del jag skulle vilja ha nu när rusket har tagit över, låter som du hade en skön söndag, nu blir det soffhörnet med tända ljus, kram

    SvaraRadera