Vårt hem -min lycka!

Vårt hem -min lycka!

Välkommen!

Hej,här kommer en liten presentation om mig och min blogg Mys och Hemtrevnad!



Jag är en kvinna som kallas semlan och jag är 46 år i år. Jag har fyra barn i åldrarna 12-26 år. Jag är lyckligt gift sen 1993, och lever med min familj i en liten stad här i Sverige.



Mina intressen här i livet är min familj, olika former av kreaktivt pyssel, sång och inredning! Jag älskar att laga mat och kommer även delge lite gott inom det området här i min blogg!

Jag vill med denna blogg inspirera och glädja andra, såsom jag blivit inspirerad av andras bloggar. Jag kommer visa lite smått & gott ur min vardag och dela med mig av olika faktorer som jag anser ger mys och hemtrevnad!



Välkommna till mig!

MVH: Semlan


torsdag 6 oktober 2011

Äntligen ska jag få en egen eldstad!!!

Godmorgon alla goa bloggisar!
Idag vaknade jag och var så glad att det spritter i kroppen på mig, det händer sååå mkt roligt här hemma nu...

Vad, undrar ni? Vänta ska ni få se vad det lider!

O oooooooooooooooooolidligt spännande är det iaf men lite hemlighetsfull är jag allt ännu ett tag...


En av sakerna som gör att jag är så glad är att vi äntligen ska få in en öppenspis. Modellen är från spismiljö.se (murspis) som ni ser ovan och det är denna vi valt att köpa. Det är inte direkt billigt att installera och köpa en kamin, men vi hoppas att vi ska få ner elkostnaderna ordentligt eftersom vi har tillgång till billig ved. Om det lönar sig i längden får vi se, men den höjer mysfaktorn i vårt hem med 100% och bara det är lönande tycker jag!!


Dagens ord blir väldigt vist (Ler stort):

Ved värmer två gånger, både när man hugger den och när den eldas....

Nu ska jag titta på julbilder och få inspirationsflöde, någon som kan tipsa om bra sidor?

Kramis semlan



9 kommentarer:

  1. Det är så mysigt att kunna tända en brasa. Särskilt nu när höststormarna viner kring knutarna och regnet öser ner. Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  2. Vilken fin öppen spis, kommer bli härligt och elda. Inte bara värmen, det är så mysigt när det knastrar och knäpper i brinnande ved också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så härligt med en egen brasa - de har jag också drömt om länge.

    Vi ska sätta nytt rör i kyrkstugan så kan vi elda där.

    Kyrkstugorna står runt kurkan och när det var kyrkhelg övernattade bönderna där - du vet innan automobilen uppfanns - var det långt till Kyrkan :)

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. En öppnen spis är alltid värd sina pengar... finns det något mysigare än en brasa så här i höstmörkret:) Den spisen kommer både bli snygg och användbar hemma hos er. Kul! Ha det gott! Kram mosterfi

    SvaraRadera
  5. Så mysigt att få en öppen spis! Det är så hemtrevligt när man hör elden spraka.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Jag lovar...ni kommer att ha mycket nytta och glädje av spisen. Både värme och mys !!! Här eldas ofta i vår. Lycka till med installationen. Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Grattis! Vad härligt! Den är både skön att titta på och sprider skön värme, underbart!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Så mysigt ni kommer att få det vid den där fina. Kram Stina

    SvaraRadera
  9. Oj! Såg din bild på orden du har i trappan! SÅ bra ide! Verkligen superfint sätt att piffa till något som är så "tråkigt och stelt" i ett hus!

    SvaraRadera